Diyanet'ten İmam Hatip Eleştirisi | Habertürk Manşet | 20 Aralık 2019


Diyanet İşleri Başkanlığı imam-hatip liseleri ve ilahiyat fakültelerindeki eğitim kalitesinin arzu edilen düzeyde olmadığı tespitinde bulundu.

Öğrenci sayısı 1 milyon 300 bine ulaşan 5 bin 138 imam-hatip lisesi ve sayısı son 8 yılda 22’den 105’e çıkan ilahiyat fakültelerindeki eğitim kalitesine yönelik eleştiriler ve tespitler Diyanet İşleri Başkanlığı'nın 2019-2023 stratejik planı raporunda yer aldı. Raporda personelin eğitim seviyesi yükseldiği halde imam-hatip liseleri ve ilahiyat fakültelerindeki eğitim kalitesinin arzu edilen düzeyde olmadığı belirtildi. Din hizmetlerinde istihdam edilen personelin niteliklerinin arttırılması için yeni politikalar geliştirilmesi gerektiği vurgulandı. Mesleki gelişim faaliyetleriyle personelin niteliklerinin vatandaşların ihtiyaçlarına göre geliştirilmesinin hedeflendiği ifade edildi.

Habertürk Manşet'te Mehmet Akif Ersoy, konuğu Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mustafa Öztürk ile Diyanet'in "imam-hatip" eleştirisi hakkında konuştu.

1 yorum:

  1. hocam iyi çalışmalar dilerim... youtube yayınlarınızı ilgi ile takip ediyorum, çok istifade ediyorum.. ben de pozitif bilimler tahsil etmiş bir mühendis olarak, her müslüman türk gibi yıllarca eklektik bir islam anlayışı ile yaşadım, gün geldi kuraniyyun taifesinin söylemlerine de ilgi duydum.. ancak IŞİDin yaptıkları sonrası aklımda deli sorular dolaşıyordu.. taa ki sizi dinleyip okumaya başlayıncaya kadar.. şimdi bir plan dahilinde fazlur rahmanı, sizi , ömer özsoyu okuyorum (kitap, makale, youtube vs.).. dinledikçe rahatlıyorum... benim aklımda, vahy konusu ile ilgili sormak istediğim şeyler var... Merhum Fazlur Rahmana göre, 'Allah, Kur'an'ı toplu
    olarak Reulullahın kalbine yerleştirmişti; Kur'an
    onun içinde bir kuvve olarak bulunmaktaydı. Olaylar
    vuku buldukça, zaten kuvve olarak hazır bulunan sözler,
    şuur aynasına aksetmekte ve Hz. Peygamberin dudaklarından dökülmekteydi..' Yani vahyin manası Allaha, lafzı ise Hz.Peygambere aitti.. Bu kapsamda;
    Belagati yüksek olan 29uncu 30uncu cüzlerdeki kısa sureleri nasıl anlamalıyız? Zira Peygamberimizin geçmişinde şairliği, edibliği yoktu...
    Peygamberimizin özel hayatına ilişkin ayetleri (hz.zeyneb ile evlenmesi, ifk hadisesi, ila hadisesi vb.) nasıl anlamalıyız?

    Abese Suresini nasıl anlamalıyız?

    Hocam samimi ve merakla cevabını kafamda aradığım yukarıdaki sorularımı okurken; umarım şöyle demezsiniz: 'bizim oğlam bina, --emsile, maksud- okur , döner döner yine okur :) '... saygılarımla.. ellerinizden öperim..

    YanıtlaSil