Son Dönem Kur'an Okumalarının Genel Kritiği | Ankara | 19 Aralık 2015



3 yorum:

  1. Süleyman Aleyhisselamın atları kesmesi ile ilgili verdiği bilgi yanlış. Erken kaynakların tamamı hocanın yorumunu paylaşmıyor. Taberî'de atların okşandığına dair bilgi var. Doğrudan İbn Abbas'tan naklediliyor. Hatta Taberî'nin kendisi de bu yorumu tercih ediyor. Metin şöyle:
    وقال آخرون: بل جعل يمسح أعرافها وعراقيبها بيده حُبًّا لها.
    * ذكر من قال ذلك:
    حدثني عليّ، قال: ثنا أبو صالح، قال: ثني معاوية، عن عليّ، عن ابن عباس، قوله (فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ وَالأعْنَاقِ) يقول: جعل يمسح أعراف الخيل وعراقيبها: حبا لها.
    وهذا القول الذي ذكرناه عن ابن عباس أشبه بتأويل الآية، لأن نبيّ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّم لم يكن إن شاء الله ليعذب حيوانًا بالعرقبة، ويهلك مالا من ماله بغير سبب، سوى أنه اشتغل عن صلاته بالنطر إليها، ولا ذنب لها باشتغاله بالنظر إليها.

    YanıtlaSil
  2. Ayrıca Cessas (ö. 370/980) da Süleyman Aleyhisselamın atları okşayıp sevdiği şeklindeki görüşü ilk yorum olarak veriyor ve "en doğru yorum" olarak niteliyor. Metni şöyle:
    وَالتَّأْوِيلُ الْأَوَّلُ أَصَحُّ وَالثَّانِي جَائِزٌ.

    YanıtlaSil
  3. Kaynak bilgileri bu şekilde taraf tutularak verilirse, yapılan iş akademisyenlik değil, propaganda olur. Hocamız biraz bu noktaya kaymış görünüyor. Hiç gerek yok aslında.

    YanıtlaSil